1868    Gründung des Frauenvereins Wattenwil

In ihrer Festrede zum 75-jährigen Bestehen des Frauenvereins Wattenwil informiert Frau J. Schuler, Präsidentin des Vereins, im Jahr 1943 über die Gründung des Vereins:

❝  Wi nes di erschti Zyt im Froueverein gangen isch, wüsse mir nume us em Bsinne vo üsne eltischte Mitglider. Es paar Froue, mir wüsse sogar ihrer Näme, wo gseh hei, wi ds Eländ i üsem Dorf gross isch gsy u wo gschpürt hei, dass Frouehilf nötig wär, hei 1868 der Verein gründet. 11 Manne hei 1866 der Gmeinnützig Verein i ds Läbe grüeft u hei müglecherwys di Froue aagregt mitzhälfe uf ihri Art u Wys, denn zwöi Jahr speter läbt scho üse Froueverein u wird vom rychere Brueder unterstützt.

Mir dörfe di Froue, wo dennzumale der Muet gha hei, e Verein z gründe zum Wohl vo ihrne Mitbürger, u Zyt u Chraft für se häre z gä, hütt wohl e chli ehre. Drum hei mer ihrer Näme gsuecht u wei nen es Chränzli winde:

Magdalena Bähler, alt Wirtin, Bärestock
Elisabeth Krebs, Bären
Elisabeth Bähler, Pinte [im Dorf]
Susanna Krebs, Grebi
Anna Wenger, Obmanns
Susanna Künzi, Rüdli
Anna Portner, Mettlen
Anna Kappeler, Mettlenpinte.  ❞

Frauenvereins Wattenwil

Quelle und weiterführende Dokumentation:

Johanna Schuler-von Bergen, Präsidentin des Frauenvereins, anlässlich der Jubiläumsfeier «75 Jahre Frauenverein Wattenwil», 1943.